Základní informace o zdroji
| Domovská stránka: | http://zeny.ticali.cz |
|---|---|
| RSS export: |
Systémové informace o zdroji
| ID: | 258 |
|---|---|
| Jmenné ID: | zenytiscalicz |
| Články ručně přidává správce systému: | NE |
| Články jsou schvalovány správcem: | ANO |
| Titulek zdroje stahován z RSS exportu: | NE |
| RSS export je lineární: | ANO |
| Kontrola aktuálnosti proběhla: | dnes 09:30 |
| Návratový kód: | HTTP 200 |
| RSS export naposledy zpracován: | dnes 09:30 |
| Kontrola aktuálnosti naplánována na: | dnes 11:00 |
Prokázáno: Denní konzumace hořké čokolády snižuje krevní tlak
Analýza 20 studií ukázala, že denní konzumace hořké čokolády jemně snižuje krevní tlak, píše BBC.
Jsme to, co jíme! Takže jsme odpad?
Jsou potraviny v našich obchodech opravdu tak nekvalitní? A jak jsou na tom v Rakousku?
Light limonády mohou za infarkt!
Dietní limonády možná přispívají ke štíhlé linii, jejich každodenní konzumace ale také může zvyšovat riziko srdečního infarktu a mozkové mrtvice. Hannah Gardenerová z Miamské univerzity se svým týmem podrobila výzkumu téměř 2600 Newyorčanů starších 69 let a sledovala je po …
Mořská voda se začne prodávat v PET lahvích
Nizozemské obchody začnou od příštího týdne nabízet mořskou vodu v PET láhvích. Zákazníci budou moci koupit jeden litr vody za jedno euro (zhruba 25 korun).
Rodiče, zpozorněte - začátek školního roku může znamenat dětskou obezitu!
Nástup do školy bývá podle odbornice na zdravé hubnutí Kristýny Galové zlomovým obdobím pro rozvoj obezity u dětí. Mění se postoj ke stravování, děti hospodaří s vlastními penězi a víc na ně působí reklama na sladkosti ke svačince. Dalším zlomovým obdobím bývají počátek …
Hubněte pozvolna, dosáhnete dlouhodobějšího účinku!
Dlouhodobý úspěch v hubnutí slibují odborníci lidem, kteří hubnou pozvolna. Ideální je hubnout deset procent tělesné hmotnosti za půl roku. Až se nová váha ustálí, je možné pokračovat v hubnutí o dalších deset procent. Tělo totiž má nastavenou váhu podobně jako třeba …
Zázračné doplňky stravy, po kterých se (ne) hubne. Díl první
Kdyby existovala hitparáda toho, jak snadno vydělat na lidské hlouposti i touze po kráse, přípravky, zaručující zhubnutí - nejlépe bez námahy a omezení spotřeby jídla - by určitě byly v čele. Na druhou stranu jsou ovšem lidé, kteří přísahají, že po některých opravdu zhubli. …
Kuchaři radí: Jahody jezte čerstvé, tepelná úprava jim ubližuje
Čerstvé jahody jsou oblíbeným oživením menu v restauracích, které si zakládají na sezonní nabídce. Mezi atraktivní moderní pokrmy patří jahodové gazpacho, sabayone, šarlota, tatarák či capuccino. Chuť a vůně nejlépe vynikne v syrovém stavu. Proto kulinářští znalci …
Ze stolů restaurací zmizí slánky, zdraví hostů je přednější
Hosté restaurací v argentinské provincii Buenos Aires se mohou rozloučit se slánkami stojícími automaticky na každém stole. Ve snaze snížit počet případů vysokého tlaku, který postihuje zhruba 3,7 milionu obyvatel provincie, tedy téměř čtvrtinu populace, se místní …
Jíme více sladkovodních ryb, za ostatními Evropany ale zaostáváme
Průměrná roční spotřeba sladkovodníchryb v Česku loni vzrostla na 1,415 kilogramu na osobu z předchozích 1,37 kg. Vyplývá to z odhadu Rybářského sdružení ČR, který bere v potaz ryby získané produkčním chovem i lovem na udici.
Dejme dětem k jejich svátku ten nejlepší dárek - změnu stravovacích návyků
Ke zvýšené hladině cholesterolu v krvi, nemocem srdce a cév i obezitě přispívá nadměrná spotřeba nasycených mastných kyselin. Jsou v živočišných tucích jako sádlo a máslo.Podle odborníků by měly tvořit 10 % denního příjmu energie, Češi a Češky to ale vysoko překračují.
Nedostatek spánku u mužů vede k obezitě, ženy vědci nezkoumali, proč?
Nedostatek spánku může člověku otrávit den a dokáže i rozhodit metabolismus. Vědci z Uppsalské univerzity ve Švédsku potvrdili, že organismus nevyspaného člověka spálí méně energie.
Imunitní systém a jak ho posílit za pomoci přírodních prostředků
Během roku jsou lidé vystaveni mnoha různým virózám či bakteriálním infekcím. Ty oslabují jejich imunitu a tělo je pak náchylnější prakticky k jakémukoli onemocnění. Jak ji posílit radí Mudr.David Frej z Centra přírodní medicíny Ecce vita.
Jak předcházet zdravotním rizikům na cestách
Komerční sdělení: Cestování – i do exotičtějšího zahraničí - je docela bezpečné, pokud jsme na výlet dobře připraveni. Musíme však bedlivě sledovat situaci, abychom se nevypravili do míst konfliktů či jiných katastrof. Problémům předejdeme, pokud včas budeme vědět, kde …
Imunita u dětí - jak ji budovat a zlepšit
Je vaše dítě neustále nemocné, nebo trpí alergiemi? Problém je nejspíš ve snížené imunitě. Inspirujte se tipy, které vám pomohou v jejím zlepšení. Nekonečná nachlazení, virózy, alergie a infekce. Každý rodič ví, jak dokáží opakující se onemocnění dítěte vyčerpat všechny …
Dobrá zpráva pro hospodyňky
Na tuzemském trhu vzniká nová síť farmářských prodejen Český Grunt, které zákazníkům nabídnou produkty sedláků a regionálních výrobců potravin. První obchod tohoto druhu už funguje od července na pražských Vinohradech a brzy mají přibýt další...
Naučme děti jíst zdravě!
Odpovědní rodiče by asi svým dětem pivo nekoupili. Ovšem dorty, čokolády a podobné pamlsky do nich cpou bez výčitek horem dolem. I to je důvod, proč patříme k neobéznějším národům v Evropě….
Evropa tloustne, nadváhu či obezitu má přes polovina dospělých
Evropská unie tloustne. Míra obezity mezi unijní populací se za posledních 20 let ve většině zemí bloku více než zdvojnásobila.
Kdo si chce udržet váhu, má jíst hlavně maso a málo příloh
Pro udržení váhy je nejlepší jídelníček obsahující hodně masa, málo uhlohydrátů a dostatek luštěnin.
Bývalá baletka vede rehabilitaci s prvky tance i jógy
Pro dospělé aktivní sportovce, ale třeba i pro děti nebo důchodce je vhodná rehabilitační metoda gyrotonic, která využívá prvky tance a jógy.
K obezitě přispívá nedostatek tekutin a nepravidelné stravování
Dlouhodobý nedostatek tekutin a nepravidelné stravování přispívají k obezitě, varují odborníci. Nižší příjem tekutin zvyšuje ukládání tuků v těle a zpomaluje metabolismus. Kila přidává také dlouhé hladovění proložené nárazovým přejídáním. Nepomohou ani drastické diety, …
Třetina českých dětí má více zkažených zubů než průměr Evropy
Třetina českých dětí od dvou do šesti let věku má více zkažených zubů než je průměr Evropy. Přispívá k tomu nedostatek zubařů pečujících o malé děti, řekl dnes novinářům prezident České stomatologické komory (ČSK) Pavel Chrz. Ze 6500 zubařů se na děti zaměřuje jen 63. …
Balené salámy často obsahují škodlivé přídatné látky
Balené salámy prodávané na tuzemském trhu často obsahují přídatné látky, takzvaná éčka, které mohou škodit zdraví. Vyplývá to z průzkumu Sdružení obrany spotřebitelů, který bude zveřejněn v říjnovém vydání spotřebitelského časopisu SOS magazín. ČTK to dnes sdělil mluvčí SOS …
Zpěvačka Anna K. zahájila vzdělávací kampaň o rakovině prsu
Zpěvačka Anna K. se snaží přesvědčit ženy o nutnosti včasného vyšetření prsou a pravidelných kontrol u lékaře, zahájila proto rozsáhlou vzdělávací kampaň nazvanou "Chceš žít jako já?", řekla Hanka Petřínová, která zpěvačku zastupuje. Zpěvačku k zahájení kampaně vedla …
Výzkum potvrdil negativní vliv kouření rodičů na zdraví dětí
Zdraví dětí negativně ovlivňuje nejen život v kouřící rodině, ale také kouření budoucích matek v době jejich těhotenství a dokonce i kouření otců před početím. Vyplývá to z rozsáhlé mezinárodní studie, v níž brněnští vědci po dobu 20 let zkoumali více než 5000 párů z Brna a …
Mýty o potravinách: Nechte si poradit kvalifikovanými odborníky
Stejně jako si lidé nenechají opravit počítač v kovářské dílně, ale jdou za specialistou, měli by podle Tamary Starnovské z Fóra zdravé výživy (FZV) hledat rady o výživě u kvalifikovaných poradců.
Karcinom prsu- v České republice onemocní každá osmá žena
Zhoubné nádorové onemocnění, které vzniká ve tkáni prsů – to je karcinom prsu. Nádor tvoří abnormální rakovinné buňky, které se vymkly kontrole a ztratily svou funkci. V průběhu života onemocní v České republice zhoubným nádorem prsu zhruba každá osmá žena a dlužno doplnit, …
Žena mého života, říká fotbalista Cassano
Kontroverzní italský fotbalista Antonio Cassano je přesvědčen, že jeho snoubenka mu zachránila kariéru. Nebýt jí, skončil by prý sedmadvacetiletý útočník Sampdorie Janov ve vězení.
Koření a jeho používání
Moderní výživa má ráda změnu v chuti. Docílíme ji u stejných potravin různým okořeněním. Kromě běžných druhů koření zná zvlášť Orient ještě mnoho dalších druhů, u nás dosud jen málo používaných. Kořenění patří ke kuchařskému umění.
Co dělat při otravě dítěte
Nejčastěji se malé děti náhodně otráví doma a většinou je příčinou nepozornost rodičů, řekla dnes novinářům vedoucí lékařka Toxikologického informačního střediska (TIS) ve Všeobecné fakultní nemocnici Hana Rakovcová.
